T. H . E . G E D I K S heart always in K O R E A

The diary of a gediks student, lover, wife and mommy who once lived in South Korea..NOW she's living her own life but her heart always in KOREA =)

Ape MasaLah sebeNarNye??

on October 1, 2005

hurmmm
ok..
skang ni..
ade sumthing yg mmg aku x suke sangat2
benci skit…
anyway..
kalu laa kan..
sesuatu tugas tu..
kite dpt..
for sure la kite tgh pegang amanah….
so bile korang ade amanah untuk dijage..
pegang la elok2..
betul tak?
pasal pegang amanah ni.. bukan nk ckp ape..
tp rasenye smer org pnah rase dr zaman skolah2..
entah2 ade org tu pegang teruk lagi jawatan yg memang tahap cipan susah
so..
kite ..
jgn la pandang sape2.. as mcm org tu tak pernah dpt jawatan tinggi2….
then org tu x pandai langsung nk pegang jawatan…
come on lah..
kot2 org tu kang keluar sgale sijil yg die ade kang???
korang nk ckp ape???
pastu..
tugas ni…
name pun tugas..
pikul la elok2…
sebab nye.. ade laa something..
tak ingatla hadis ke ape ke.. tp.. pasal berkaitan kite dgn tugas yg diamanahkan..
boleh masuk neraka kalau tugas yg diamanahkan tu x jalan dgn elok2 nye…
kalo jawatan sekecik2 mane pun org kasi..
hargai laa ape2 tugas yg org kasi..
sebabnye org percaye kat anda …
betul kan??
tugas2 la.. belajar2 la.. mende ni kecik lagi la skang
tu belom korang dh keje..
bapak susah lagi…
camne nk handle..
sekang laa name belajar…
amanah tu memang berat… bukan la kate ..
ko bajet bagus laa ape laa bile ko dh ade jawatan ni..
NO~! ni bukan first time aku bajet poyo pun..
tp kalo korang nk ckp aku poyo pun ckp la…..
but im learning from the mistakes
behtu
kalo smer avoid tamo pegang jawatan……
sape yg sebenar2nye boleh??…
we learn from the mistakes..
dan itu lah tugas manusia..
belajar dr kesilapan agar kite x lakukan kesilapan yg same berulang kali…

thousand sorry for my words..
but it was from my deepest heart…
sebab aku bukan hipokrit..


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.