T. H . E . G E D I K S heart always in K O R E A

The diary of a gediks student, lover, wife and mommy who once lived in South Korea..NOW she's living her own life but her heart always in KOREA =)

Sepasang kuih raya

on September 13, 2009

Sebelum kita mulakan sesi pertunjukan kuih raya 2009..
mari tepuk tangan untuk cik basirah sebab berjaya buat sepasang kuih raya untuk dijamu diri sendiri pada pagi raya.. keh keh keh..
mak pun tak caye nokss..
mak yang tangan keras ni boleh berjaya membuat kuih kegeramankegemaran raya ni noks..
hahaha clap clap clap..
tepuk tepuk pengakap..eh apehal tibe2? haha

IMG_2503

tanpa melengahkan masa, mari kita memperkenalkan.. cik cornflakes sultana cookies~~ yeaaa.. telah dibuat menggunakan cornflakes yang masuk hangen .. haaa walaupun jadik.. kau imejin jelaa sendiri camno dalam nya yang macam ala-ala lemau tapi masih sedap dimakan .. hehehe kuih pertama biasela.. mane purffecto lagik..

IMG_2502

mari berkenalan pula dengan my choco chips cookies with pecan.. ha pecan nak jugakk disebut.. haha.. yelah kalo sesapa alah pecan tu mesti tak terliur langsung. sama macam kalau tengok blog orang lain nampak sedap tapi caption tulis mee goreng mamak takda telur.. mesti tak boleh celen mee goreng mamak yang ada telur 😛 keh keh keh

IMG_2501

Gambar sesi sampling kuih.. hahaha yela.. buat kuih time puasa la katekan..

camno la nak rase merase ni..

main bajet2 ajelah..

seb baik sodap..

hangus je yang tak boleh control.

den tak pandai laie nak kontrol api letrik ni.. tu yang logam2..

takpe!!

yang hangus sudah selamat masuk dalam perut untuk dihilangkan bukti masak kuih hangus.. nanti bakal mak mentua ai nampak matilaa yeww.. he he he he..

p/s: KEPADA RAKAN TAULAN YANG NAK MERASA KUIH BUATAN KAKITANGAN SAYA SILALAH DATANG KE RUMAH YEA 🙂 * sambil korang doa yang tukang buat tak tinggalkan serdak aje di pagi raya nani*


9 Responses to “Sepasang kuih raya”

  1. akema lah says:

    waawiee….

    order kuih raya satu balang…

    saya mahu choco cookies..

    saya akan berusaha gigih untuk menghasilkan biskut cornflakes walaupun saya tak nampak bayang2….hahaha

  2. Fdaus says:

    Gua nak ajak lu dtg lepak kt blog gua.Rilek rilek.

  3. Miss Coki says:

    :03: Oh sedapnya beskut mu!~

  4. huda says:

    mmg kene g inha raya ni. :12:

  5. ala x amik order..special dlm rumah ni aje ade.hehehe

  6. okey! thanks! saya da melawat! good blog!

  7. hehehe nnti thn dpn basz blk msia kak coki dtg raya ok?

  8. mardiya says:

    :03: salam..
    saya nak tanya la..
    saya akan bercuti ke korea hujung bulan 11..
    and i need some good advises where should i go
    and what should i do at there..
    could u please gimme some tips..
    and i have tons of questions to ask.. 😆
    hope u can help me :12:
    hit me at my email..
    salam..
    selamat berpuasa dan berbuka.. :joget:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.