T. H . E . G E D I K S heart always in K O R E A

The diary of a gediks student, lover, wife and mommy who once lived in South Korea..NOW she's living her own life but her heart always in KOREA =)

Helo Mak Long

on January 5, 2010

Lepas cakap dengan ibu.. ibu pass dekat Danish..

Danish : Helo Mak Long! *dengan nada excited habis*
ML: Helo Danish! Buat apa?
Danish: Main tajam-tajam ni haa..
ML: ?? HAA? Main apa?

Ibu ambik tepon jawab balik.

Ibu: Ni haa dia main cucuk-cucuk penyangkut baju.tu yang tajam-tajam la konon..Marah dia Mak Long!

Pass balik telefon kat Danish

ML: Ohh Danish main tajam-tajam yeeee?? Nanti Mak Long marah nak?
Danish: Takkknakkk

Ibu menyampok dari belakang suruh tanya Mak Long nak balik bila.

Danish: Mak Long nak balek kee?
ML: Aah Mak Long nak balekkk..Danish nak hadiah ke taknak?
Danish: NAKKKKKKK *siap jerit-jerit*
ML: Yela. Rabbit besar(patung rabbit besar) Mak Long Danish nak ke?
Danish: Uuu rabbit beca(besar) NAKK NAKK! *jerit-jerit lagi*
ML: Ok nanti Mak Long bawak balik. Ok Mak Long dah nak letak tipon ni.Bye Danish..
Danish: Bye Mak Long.Muah muah.gunite~
ML: Goodnite???? Eh pkul brape ni???
*Danish dah blah terus blah main-main*
Ibu: Nye memang.. kalau babai je tak kira siang malam mesti goodnite.. tah napa tah..
ML: hahahahaha…adaaa kaa goodnite?? Pukul 5 petang laa baru~

—————————————

Aunty cakap Danish suka cakap “Aku lecingg kang!” hahahaha.. maksud dia “Aku lesing kangg!”
amboi2 berani la kau nak lesing Mak Long kang…
tunggu la Mak Long balek..
tengok sapa kena lesing..
hahaha

tak sabar nak jumpa Danish domok-yang-tak-berapa-domok-sebab-demam!


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.